Завітайте до нас!
Ми працюємо кожного дня
з 10:00 до 18:00
Вихідний: понеділок
26 січня 2022 р. о 16:00, в Одеському
Батьківщина Степана Химочки — село Старокозаче
Велику роль у формуванні світорозуміння і світовідчуття Степана Химочки відігравали рід, сім’я, в якій не тільки народився художник, але в якому виросло добротне зерно роду. Іван Савич Химочка — дід Степана Івановича, художник-ізограф, розписував храми в Україні, Молдові. Один з храмів, який оздоблював Іван Савич, — церква Покрови Пресвятої Богородиці архітектора В. О. Покровського (1871-1931) — зберігся і знаходиться в селі Пархомівка Володарського району Київської області. У вівтарі храму, на великому кам’яному хресті, на його вертикальної частини, висічені імена оздоблювачів церкви, серед них — ім’я Івана Савича Химочки. Церква побудована на території маєтку Голубевих. Один з них — видатний вчений-сходознавець, мистецтвознавець і колекціонер Віктор Вікторович Голубєв (1878-1945) запросив художника М. К. Реріха для прикрашання храму. Збереглася мозаїка М. К. Реріха «Покров Богородиці» (1906) на західній стіні дзвіниці та мозаїка «Спас Нерукотворний з вибраними святими» (1906) над входом до каплиці. Батько художника Іван Іванович Химочка також був художником: розписував храми, писав ікони, після Великої Вітчизняної війни працював художником-оздоблювачем.
Після служби в армії — навчання в Одеському художньому училищі імені М. Б. Грекова (1960-1964) у талановитих майстрів і педагогів Д. М. Фруміної та М. О. Павлюка, потім — в Київському художньому інституті (1969-1975). Перші три курси — на живописному факультеті, після чого — на факультеті монументального живопису в майстерні професора Т. Н. Яблонської. Навчання не обмежилася заняттями в навчальних закладах — навчання тривало все життя — завжди і в усьому. С. І. Химочка любив світло і тягнувся до нього, досліджував його багатогранну природу, експериментував з ним, звідси і «хвороба» голландським живописцем Вінсентом Ван Гогом (1853–1890), який, буквально, катував себе жаром і випромінюванням сонця півдня Франції — Арля. Секрети освітленості і світлопередачі відкрилися, напевно, Степану Івановичу тоді, коли було відкрито джерело світла в його душі. Таким
Все життя С. І. Хімочка працював. Після закінчення Художнього училища, з 1966 по 1969 рік художник працював на Одеському художньо-виробничому комбінаті. Після закінчення інституту, відразу ж почав працювати в Київському художньому комбінаті в цеху монументального мистецтва. Як художник-монументаліст виконав розпис стелі (530 кв. м) на станції метро «Мінська» в Києві, «Людина і природа» — розпис фойє Палацу культури в Миколаївській області (Україна), «Русь» — вітражі та роспис в кафе «Хрещатик» у Києві, «Дерево пісень» — різьблення по каменю — в інтер'єрі готелю «Росія» в Смоленську, «Життя» — мозаїчне панно в Тольятті, «Енергія» — розпис фойє Палацу культури.
З 1980 року С. І. Хімочка — член Спілки художників СРСР, з 1986 року — член МОСХ.
З 1985 року художник жив в Підмосков'ї, в місті Хімки. Багато і плідно працював, виставлявся в Росії, Україні, за кордоном.
Одеським
У творчості художника Степана Івановича Химочки звернення до природи, її краси та гармонії є природним і закономірним, оскільки тяжіння до прекрасного закладено в самому житті, яке прагне до еволюційного розвитку. «Все в цьому світі — і земля, і космос — знаходиться в гармонії. Її не слід порушувати. Оскільки порушення веде до невідворотних наслідків, Я намагаюся в своїх роботах відобразити дивовижний світ Творця, вражаючий у всіх відносинах, щоб люди могли бачити цю красу і гармонію. Світ нескінченно цікавий. Йому треба тільки дивуватися і творити тільки гармонійні речі. І це можливо, коли навчишся бачити, а не просто дивитися, а ще — чути. Це велика праця і самовиховання. Я весь час милуюся красою природи і хочу вдосконалювати це бачення. Можна просто декоративно відображати бачене, а можна прагнути до світла. Якщо такі удачі у мене були, я називав їх осяяннями», — сказав художник. Безумовно, в такому високому розумінні призначення художника, як «велика праця і самовиховання», — це, перш за все, «велика праця» душі і серця. В такому розумінні своєї праці С. І. Химочка наблизився до високих зразків гуманізму, коли художник керується в своїй творчості вищими людськими цінностями: «Взагалі до своїх робіт я ставлюся критично. Якщо картина не спвіпадає з моїм світоглядом, я її не закінчую. А якщо виходить, я прагну і далі розвивати свої знахідки. Упевнений, якщо писати щось, то тільки пронизливо, так, щоб це зачіпало душу людини». Пошук світла — це ще й пошук філософії буття і свого особистого призначення. Світло в творах художника С. І. Химочки було від початку, але з ростом майстерності техніки і майстерності душі, його твори почали випромінювати світло, в якому присутне і світло його серця. Адже недарма С. І. Химочка «намагався розшифрувати загадки Реріха» і вивчав філософську спадщину О. І. Реріх (1879–1955), М. К. Реріха та О. П. Блаватської (1831–1881):
«Треба вміти знаходити гармонію, як то кажуть, потрапити в потрібну точку, щоб не лукавити перед людьми і Богом і при цьому відчувати своє призначення. Ця важка робота самодотику. Все життя шукаю … »
Характерною рисою всіх робіт Степана Івановича Химочки, незалежно від того чи є вони начерками або закінченими картинами, — світлоносні основа і нев’януча енергія життя.
Подписывайтесь на наш Youtube и первыми узнавайте о новых видео на канале!
Завітайте до нас!
Ми працюємо кожного дня
з 10:00 до 18:00
Вихідний: понеділок